Na základě čeho vyhledávače poznají, že mají zařadit právě Vaši stránku na přední pozici? Načtou její obsah tak, jak ho vidí návštěvníci a provedou srovnání s konkurenčními weby.
Cílem optimalizace pro vyhledávače (často označována anglickou zkratkou SEO) je pomoci jim v rozhodování.
Metody SEO můžeme rozdělit do dvou základních skupin:
1) Optimalizace webových stránek
2) Optimalizace off-page faktorů (vnějších vlivů působících na stránku)
Možná se Vám na základě předchozích řádků zdá, že kvalitní optimalizaci pro vyhledávače zvládne každý. Internet je plný zaručených návodů.
Konkurence mezi weby, které se chtějí dostat na přední příčky v Googlu a Seznamu, je obrovská. Co rozhoduje o úspěchu či neúspěchu? Profesionalita.
Rozdíl mezi SEO profesionálem a snaživým amatérem je stejný jako mezi Ligou mistrů a okresním přeborem. Jistě, zabývají se stejnou činností, hrají podle stejných pravidel. Ovšem na různé úrovni a s radikálně jiným dopadem na širokou veřejnost.
Jak zvolit správná klíčová slova a fráze, které právě Vaši zákazníci hledají? Kam umístit zpětné odkazy, aby se to vyplatilo? Jak strukturovat textový obsah webu?
Všeobecně platná odpověď neexistuje. Zkušený SEO profesionál se rozhoduje na základě konkrétní zakázky. Amatéři znají snadná řešení pro každého.